Derde dag Ninh Binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu Derde dag Ninh Binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu

Derde dag Ninh Binh

Blijf op de hoogte en volg Co en Barbara

20 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Vandaag pakken we wederom de fiets en fietsen we naar Trang An. We waren in eerste instantie van plan om naar Tam Coc te gaan maar ons werd verteld dat Tam Coc vooral mooi is wanneer de rijstvelden op hun mooist zijn wat nu niet het geval is. We kiezen dus voor Trang An. Het is ongeveer 7 kilometer fietsen dus dat is geen probleem. Het is een schitterende dag met veel warmte en zonneschijn. We arriveren er rond 12:00 wanneer hele busladingen Vietnamezen richting de ticketpoortjes lopen. We zijn net te laat om ze voor te zijn. We willen voorkomen dat we met een luidruchtige familie de boot moeten delen maar we komen er al gauw achter dat samen een bootje claimen niet de bedoeling is. Plotseling worden we door een jongen geroepen, hij wil graag dat wij bij hem in het bootje komen, er zitten al een andere jongen en meisje in de boot en zo gebeurt het dat we met zijn vijven de boot delen. De roeister roeit afwisselend met haar armen en benen. De beide jongens zijn Koreanen maar werken in Indonesië en het meisje woont in Ninh Binh en kent een van de jongens via Facebook. We zien voor onze ogen een kleine romance ontstaan. Het wordt een heel gezellige roeitocht door een schitterende omgeving. We praten o.a. over Korea en leren veel wetenswaardigheden over dit verdeelde land. Na afloop worden we bij het meisje uitgenodigd 's avonds te gaan eten maar helaas kunnen we niet op het aanbod ingaan omdat we om 20:00 vertrekken met de nachtbus naar Hoi An.