Van Kampot naar Kep - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu Van Kampot naar Kep - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu

Van Kampot naar Kep

Blijf op de hoogte en volg Co en Barbara

05 Augustus 2015 | Vietnam, Hanoi

Van Kampot naar Kep gaat wederom in een gammele bus met prachtige gekleurde gordijntjes en een grote tv-installatie met dito geluidsboxen. Onderweg zien we een prachtige omgeving aan ons voorbij gaan. Gelukkig rijdt de bus met een slakkengang van zo'n 40 km. p/u waardoor we alle tijd hebben om van het landschap te genieten. We vinden Cambodja prachtig! Als we na twee zeeeer aparte films eindelijk in Kep aankomen, zoeken we naar mogelijkheden om op het eiland te komen. Aanbiedingen genoeg want zoals dat in Azië gebruikelijk is, struikel je over de reisbureautjes en tuk-tukchauffeurs die wel iets voor je willen regelen. We vinden na wat zoeken iemand die ons aanbiedt wat wij graag willen; een open bootticket omdat we geen idee hebben of we het daar leuk genoeg vinden om daar te blijven laat staan dat we weten hoeveel nachten we er willen blijven. Daarnaast doet ze ons een goede aanbieding om met de bus vanuit Kep naar Battangban te komen. Het enige wat we hoeven te doen is op de avond voor ons vertrek vanuit Rabbit eiland, haar te bellen zodat zij de boot terug kan regelen en de bus naar Battangban voor ons kan bestellen. Een uurtje later zitten we op de boot richting het eiland. In dat uurtje genieten we nog even van de sfeer van Kep met de complete families die krab eten aan de kade. Een prachtig gezicht!