Rust in Kampot - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu Rust in Kampot - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu

Rust in Kampot

Blijf op de hoogte en volg Co en Barbara

05 Augustus 2015 | Vietnam, Hanoi

Na Phnom Penh en Ho Chi Minstad zijn we wel toe aan een beetje rust. We besluiten naar Kampot te gaan, een rustig stadje in het Zuiden van Cambodja, dicht bij de zee en aan de rivier. We zitten in een krakkemikkige bus gevuld met vooral Cambodjanen die wel van een heftige film houden...de luidsprekers staan op tien (eigenlijk op twaalf) en de film is een mengelmoes van kinder-en horrorfilm. Echt heel bizar! De gekleurde gordijntjes geven de rit in ieder geval nog een beetje een gemoedelijk sfeertje ;-)
Na heeeel veel stops om Cambodjanen met vrienden en/of familieleden te herenigen, komen we via een zeer slechte weg eindelijk in Kapot aan. Het eerste wat ons opvalt is de serene rust die hier heerst. We horen geen zenuwachtig getoeter en het is er schoon! Ook fijn om te zien dat de kinderen hier gewoon gezellig met elkaar spelen en dat ouders de tijd nemen om aandacht aan hun kinderen te schenken; iets wat we in Phnom Phen en Ho Chi Minh niet hebben gezien. We vinden een schattig guesthouse met als accommodatie rieten hutjes voor 9 $ per nacht. Die nemen we. 's Avonds slenteren we wat rond, eten en drinken wat en gaan daarna lekker slapen; het was best een vermoeiende dag. De volgende dag doen we het lekker rustig aan en tegen de avond stappen we op een boot die een riviercruise maakt over de naastgelegen rivier: leuk!
Toch zijn we wel weer toe aan een nieuwe omgeving en we tellen de dagen die we nog in Cambodja door kunnen brengen. We hebben nog een kleine week en daarin willen we sowieso nog met de boot van Battangban naar Siem Raep. We besluiten dat we eerst nog naar Rabbiteiland gaan. Dit is een klein eiland dat op ongeveer 4 uren verwijderd ligt van Kampot. Daarna kost het er nog een bootreisje van ongeveer een half uur om op het eiland te komen. Het bijzondere aan Rabbiteiland is dat er weinig accommodatie en dat er slechts een paar uurtjes per dag stroom beschikbaar is. Omdat het laagseizoen is, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn een hutje aan het strand te bemachtigen. We boeken een busreis naar Kep want vanuit dit kustplaatsje vertrekken de boten richting Rabbiteiland. Van daaruit zullen we ter plekke de boot naar het eiland regelen.