Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Co en Barbara - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Co en Barbara

14 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Vanochtend zijn we om 8:00 uur met de minibus opgehaald voor onze tweedaagse trip naar Halong Bay. We houden onze verwachtingen laag want we hebben heel veel verschillende verhalen gehoord. De busreis valt mee, de wegen zijn niet echt comfortabel dus we schudden alle kanten op maar onze groep lijkt leuk en we hebben prachtig weer. Na ongeveer 4.5 uren komen we aan bij de haven. Het is er al behoorlijk druk maar we kunnen al redelijk snel aan boord. De boot is prima! En onze hut is ook boven verwachting. De omgeving is werkelijk heel mooi; prachtige rotsformaties duiken op uit zee en de drukte waarover we gelezen hebben, is er niet. Het eten is heerlijk en we gaan 's middags een uurtje kajakken. 's Avonds genieten we van de stilte en de sterren. Het is heerlijk op het bovendek. De volgende ochtend staan we al weer vroeg op om naar een zandstrand te gaan waar we kunnen zwemmen. Dat hebben we nog nooit in zo'n mooie omgeving gedaan. Na het zwemmen varen we dieper Halong Bay in; het is echt prachtig!!!!! Aan het begin van de middag varen we weer terug naar de haven van waaruit we weer worden opgehaald met de minibus. Helaas heeft de aircondition het begeven dus rijden we de 4.5 uur durende tocht met open ramen terug naar Hanoi. Rond 16:30 zijn we terug in het guesthouse en rond 21:00 vanavond worden we weer opgehaald voor een trip naar Sapa. We hebben alleen een busticket besteld en bepalen daar ter plekke waar we gaan slapen en wat we er willen doen. We hebben niet zo'n zin in een georganiseerde reis. Nu zo eerst even een glas koud bier en een hapje eten en dan vanavond op naar Sapa.